Alla inlägg den 28 februari 2014

Av Sussi - 28 februari 2014 16:45

Dessa bilder är några av de finaste jag tagit ... och då syftar jag på motivet... tänk så underbart vackert det kan vara med "det icke perfekta" 

 

       

Av Sussi - 28 februari 2014 16:40

Att vara hemma och vara sjukskriven har sina nackdelar förutom det uppenbara... man hamnar väldigt lätt på Tradera   

 

Hittade DESSA underbart fina glas.. men jag ska INTE bjuda på dom .. så någon annan kan ju få chansen tycker jag .. skynda er innan jag ångrar mig !!

 

 

Av Sussi - 28 februari 2014 15:19

Sitter här och tänker på min helt underbara mormor, hon var en sådan där person som alltid såg något gott hos alla och som alltid lyckades få människor att känna sig sedda och känna att dom var värdefulla.

Jag var en liten osäker och tufsig parvel och tyckte nog inte att jag egentligen dög till mycket alls när jag var i tonåren, som dom flesta av oss.

När jag var hos henne bleknade alla sådana känslor bort och tillvaron hade inte tid över för grubblerier och det var nog det bästa.

 

Hon lärde mig så mycket .. både om insidan på oss människor och om praktiska saker... hon var en skapande och varm själ ... hos henne fick jag lära mig att tova och göra tovade tavlor.. jag lärde mig att så frön och sköta om en trädgård .. jag fick tälja i trä och färga tyg och garn med växter... vi plockade bär och svamp och hon lärde mig till min stora glädje att virka och sticka. 

 

Tänkte åter igen på henne när jag gjorde klart mina senaste stora trasmattor... tänk så mycket trygghet .. självkänsla och glädje du planterade i min själ älskade mormor   

 

       

 

Av Sussi - 28 februari 2014 12:51

 Nu bara MÅSTE jag bli av med lite prylar!! Ni vet när det blir sådär att man samlat på sig alldeles för mycket under alldeles för lång tid   ... det är dessutom så typiskt mig ... när jag går på loppis så slinker det med så mycket fint av bara farten ... den där passar nog där och den där kan jag ju inte låta bli den får förlja med hem ... jag är i sanning helt hopplös och mitt hem behöver rensas från prylar!! 

 

Här följer några av alla fina fynd som finns till salu HÄR.. välkoma in .. och är ni inte med i gruppen så funkar det bra att "paxa" en pryttel här också   

 

           

 

Shoppa gärna på så jag kan börja andas här hemma   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej alla glada!
Jag är en retroglad tant i mina bästa år.
Tänker låta er följa mina äventyr bland retroprylar och retrotyger på loppisar och auktioner.
Mitt hem kommer att visas upp då och då och även mina renoveringsobjekt och andra pyssel, så välkom

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28
<<<
Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards