Alla inlägg den 19 april 2014

Av Sussi - 19 april 2014 17:01

Efter en mycket trött fm så tog vi oss i den berömda kragen och släpade oss ut... döm om min förvåning då vi plötsligt ser att det öppnat en stor ny loppis i vår lilla stad!!  

Trodde jag väl aldrig skulle hända .. vi är ju inte direkt bortskämda med nyöppningar här .. snarare nedläggning... och gissa om jag fyndade .. bjussar på lite bilder av mina fynd bara för att det är så himla roligt!   

 

Det första jag dyker på är ett rum fullt med textil ... inte ofta det händer kan jag säga så en hel del fick följa med hem.

 

 

Sedan hittade jag det sötaste lilla saltkaret oxå ... hamnar nog i säljeshögen till slut men kunde faktiskt inte lämna det kvar på hyllan...

 

 

Köpte en karott till oxå ... som om jag inte hade nog hahaha... detta är ett missbruk   Dessa har jag ju redan ....

 

Och denna sötnos med etikett kvar och allt har nu flyttat ihop med sina kompisar..

 

 

Läckra glas och en underbar golvvas blev det oxå ..

 

   

Sedan blev det en stund med barndomsminnen ... sådana här fina små skor hade jag oxå ... droppen med sameblod jag har i mig vaknade till liv och dessa fick följa med hem ... jag minns när jag hade mina på mig tillsammans med en röd liten kappa    

 

 

Och sist men inte minst så kan det ju vara bra att byta fejs ibland    

 

   

 


Presentation


Hej alla glada!
Jag är en retroglad tant i mina bästa år.
Tänker låta er följa mina äventyr bland retroprylar och retrotyger på loppisar och auktioner.
Mitt hem kommer att visas upp då och då och även mina renoveringsobjekt och andra pyssel, så välkom

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards