Alla inlägg den 1 juni 2014

Av Sussi - 1 juni 2014 17:07

Nu var det ett tag sedan jag bloggade... jag har pysslat med så mycket roligt... bott på hotell med kärleken och loppat en hel massa kul. Sedan har även symaskinen gått varm och några klänningar börjar ta form   

Jag börjar att bjussa på lite loppisbilder tror jag ... först hittade jag ett härligt litet syskrin.

 

   

 

Små urgulliga kaffekoppar hittade oxå sin väg hem till mig! Emaljgrytan med klöver följde även den med.

   

 

Hittade även några helt underbara burkar .. kanske får dom bo hos mig... jag måste känna in mig lite först! 

   

 

Ett läckert tyg av AnnaLena Emdén blev det oxå... det är sådana här gånger man önskade att man hade något litet barn att ge till   

 

 

Sedan så funderar jag lite på det där med att samla ... himmel så snabbt det går att börja ... man tror inte att man samlar på ett endaste ett men tjohejsan så står det plötsligt ex antal av en viss sak i bokhyllan. Och då är samlingen ett faktum och man bara måste söka fler av samma sak... fast i olika storlekar och olika färger   

Så OM någon vänlig själ har någon sådan här burk till övers så är jag väldans intresserad ! 

 

 

Sedan till mitt minsta fynd för dagen ... en ursöt liten geisha som hittade sin plats intill sin kompis på hyllan   

 

   

 

Nu har hjärtat tänt grillen och laxen ska tillagas!! Må så gott alla   

 

Presentation


Hej alla glada!
Jag är en retroglad tant i mina bästa år.
Tänker låta er följa mina äventyr bland retroprylar och retrotyger på loppisar och auktioner.
Mitt hem kommer att visas upp då och då och även mina renoveringsobjekt och andra pyssel, så välkom

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards