Alla inlägg den 8 juni 2014

Av Sussi - 8 juni 2014 14:29

Då satte vi oss i bilen för att hämta de underbara gamla "skolskåpen" då ... när vi anlänt och lastat bilen så får jag syn på typiska skolstolar... stadiga med läckra metallben .. och hux flux så fick jag dom på köpet!!  

Naturligtvis är trästyckena fastsatta med poppnitar så dom går inte att skruva loss inför målning ... så nu väntar timmar av tejpande med maskeringstejp ... men men skam den som ger sig!! 

 

   

Nu blev habegäret efter Happy Lights att hänga över skåpen akut!! Så sagt och gjort nu har jag beställt denna slinga .. kommer att passa toppen   

     

 

Lite loppis hann vi med under helgen oxå ... bl.a dessa underbara guldpjuck som passar utmärkt till ex. balklänning! 

     

 

Bjussar på lite bilder av fler fynd som även dessa fick följa hem! 

       

Nu fortsätter jobbet med att maskeringstejpa stolprojektet!! 

Have a fun day folks!!   

Presentation


Hej alla glada!
Jag är en retroglad tant i mina bästa år.
Tänker låta er följa mina äventyr bland retroprylar och retrotyger på loppisar och auktioner.
Mitt hem kommer att visas upp då och då och även mina renoveringsobjekt och andra pyssel, så välkom

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards